Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

15 April 2014

Cerita dari Makati, Manila

Salam..

As for today alhamdulillah hubby sampai rumah 1.30pm waktu Malaysia :)

Aku masak lauk ala-ala Terengganu belajar dari Jiha.  

Punyala malam tadi aku tak tidur lena sangat asyik terjaga je sebab tak sabar nak tunggu siang, nengok jam sentiasa and wonder hubby dah naik flight ke belum. hehe. Punyalah angau berpisah dengan suami 11 hatri tuu T_T. 

Training kali ni Internship 10hari betul-betul belajar macam mana nak bantu masyarakat dengan nutrisi sebagai "daily consumption". So tempat training ni di Filipine. Secara tepatnya, Makati City di Manila.

Makati city.

Manila merupakan Ibu negara kepada Filipina. Kalau nak lihat Malaysia zaman 60-an, boleh lihat di Filipina. Rakyat Malaysia 30 juta orang sekarang ni, ini seluruh Malaysia, tapi bayangkan 20juta rakyat Filipine menetap di Manila. Memang sangat padat dan berselisih bahu.

Ramai rakyatnya tidak ada pekerjaan dan dekat Filipina ni sangat banyak budak-budak jalanan yang tidak ada rumah. 

Peta seluruh Filipina. 92.2juta penduduk perkiraan pada 2009


Sedikit Info tentang Filipina
Filipina adalah negara paling maju di Benua Asia setelah Perang Dunia II, namun sejak saat itu telah tertinggal di belakang negara-negara lain akibat pertumbuhan ekonomi yang lemah, penyitaan kekayaan yang dilakukan pemerintah, korupsi yang luas, dan pengaruh-pengaruh neo-kolonial. Meskipun begitu, saat ini Filipina mengalami pertumbuhan ekonomi yang moderat, yang banyak disumbangkan dari pengiriman uang oleh pekerja-pekerja Filipina di luar negeri dan sektor teknologi informasi yang sedang tumbuh pesat. Filipina seringkali dianggap sebagai satu-satunya negara di Benua Asia di mana pengaruh budaya Barat terasa sangat kuat.
Masalah-masalah besar negara ini termasuk gerakan separatis Bangsamoro di sebelah selatan Filipina yaitu di region Mindanao, pemberontak-pemberontak dari Tentara Rakyat Baru (New People's Army) yang beraliran komunis di wilayah-wilayah pedesaan, kebijakan-kebijakan pemerintah yang sering tidak konsisten, tingkat kejahatan yang makin meningkat, dan kerusakan lingkungan seperti penebangan hutan dan polusi laut. Filipina juga mengalami masalah banyaknya penduduk di daerah-daerah perkotaan akibat kurangnya lapangan pekerjaan di wilayah pedesaan dan tingkat kelahiran yang tinggi.

 (Sumber wikipedia) *dah macam assigment pulak*
Dikarang pada 11/4/2014.
_________________________________________________________________________________

Nutrition Club Internship Philippine (NCIP) 
Towards A class Presidents Team, itulah vision NCIP ni, kalau di Islamisasikan lebih kurang macam ni "nak menghasilkan Presidents Team yang beriman dan bertaqwa. Haaa kelas tak? Kaya tapi humble, bukan lupa asal usul.

Dan yang paling best "Shakes"nya sangat sedaap rasa seperti ice-cream. 1st impression, is the taste.

What would you feel if I offer you a food taste sooo nice as good as ice-cream, YET can give you 55 nutrient, 18amino asid and fiber in every single serving of the meals.... This is what shakes is offering.

10days and get 1 free serving of shakes. dan dalam total 11 hari tu anda akan di bekalkan dengan setiap info berbeza setiap hari. Mesti sertai program 10+1 days nutrition program because in shaa Allah it will shift your paradigm the way you see health and nutrition. Masyaa Allah.......

Photo

Contoh-contoh Kelab Nutrisi. Fun-Simple-Magical

Kelab nutrisinya sangat simple, ada yang boleh masuk 10orang sahaja pon dah boleh buka. Ada yang buat di garaj kereta, as simple as that. As long as you can serve the shakes, that's it!

Ada orang buat home club, duduk di pedallaman pon boleh success and kaya raya. Tapi kene betulkan niat ya. Gratitude first, then the money will come.

Photo: NC visit. Bring more value to marketplace..
#PhotoGrid
dekat NC ni minimum serving orang 30 orang setiap hari.


Graduation
Selama 10 hari training, belajar macam2. Aku dengan hubby habis belajar tapi tak pernah konvo. Alhamdulillah dalam Herbalife memang dapat banyak kali konvokesyen. Nak jadi coach yang terbaik, kene selalu belajar. Belajar sampai ke liang lahad. Belajar sampai ke negeri orang.

Itulah resam orang belajar ilmu tidak dapat dipisahkan dengan mnegembara.

Hubby dah pergi 6buah negara, aku baru 5.. Alaaaaaaaa nak jugak. Takpe, insyaALLAH Ogos ni aku pulak yang pergi, sekarang ni focus dulu 90days plan. Nak qualify LA ni. T_T. huuu. JOM KERJE. Talk less, DO MORE...

graduation day.. 

Siapa yang graduate kiranya sudah layak untuk membuka kelab nutrisi sendiri, 

Okey, tu je perkongsian setakat ni. nanti ogos aku pergi sendiri boleh la cerita lebih-lebih. hihi. Raya ke-3 in shaa Allah.. so beraya di negara orang tahun ni.

Thank you herbalife for this amazing opportunity and journey.

Wallahua'lam.


10 days + 1 day FREE

Nutrition Program.

ASK ME HOW!
(Selected area only)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)