Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

19 October 2012

Imam in Action - contohi mereka!

Salam..

Biasa tak kita nengok ustaz-ustaz kita atau ustazah-ustazah kita atau Imam-imam kita mengalami masalah kegemukkan a.k.a mengandung tapi tak bersalin *applicable kat ustaz-ustaz sahaja* hehe. Seriously sebenanrnya diorang nak turun berat badan tapi tak tahu macam mana atau ada yang perasan okey sebab tak tahu yang sebenarnya situasi tu not okey.

Sebenarnya, bila badan besar memang boleh menganggu konsentrasi dalam ibadat dari sudut khusyuk dan stamina. Dari mana aku tahu ni? Oh ya, ini luahan hati Imam-imam yang dah turun berat badan tau, bukan aku suka-suka cakap sendiri;) 

ustaz sabran dengan isterinya medical doktor kak Ili:)

Ustaz Sabran ni merupakan pelajar jurusan syariah dari Jordan, aku tak ingat universiti apa. Lepas beberapa tahun duduk kat negara arab, hasilnya naik 18kg lemak. Macam 1 kampit beras, berat ke berat? pheww *lap peluh*. Kemudian menjadi imam di Masjid Melawati. So, mereka suami isteri dah turun berat badan jadi sihat dan pasangan beriman yang sihat2. cool.

Ini aku copy dari status kak Ili: Wanita yg obesity menyimpan banyak lemak yg seterusnya mengeluarkan hormon estrogen. Kandungan estrogen yg berlebihan bukan sahaja mengganggu kesuburan, ia juga mengancam kesihatan kerana estrogen menggalakkan pertumbuhan fibroids, endometriosis, adenomyosis rahim, fibroadenoma payudara dan juga tumbuhan kanser rahim dan kanser payudara. Berusahalah dengan sungguh2 utk kuruskan badan. -Dr Hamid Arshat.

ustaz noruddin dah turun >10kg!

Ustaz Noruddin ni merangkap geng imam dengan ustaz sabran. Dia cakap waktu ramadhan selalu akan cari backup imam kalau terawikh panjang 211 rakaat sebab tak larat, selepas herbalife straits je boleh jadi imam, serious comel, opss, tapi dia dah berpunya, tunggu masa nak nikah. hehe. Tahniah boleh jadi suami handsome nanti sebab dah lose weight :)

So kalau korang datang hari pelanggan di Taman Melawati setiap Jumaat malam 8.00pm, jangan terkejut ramai orang2 berjubah, bukan salah tempat tapi ustaz-ustaz dan geng-geng imam semua yang datang sebab diorang dah ada kesedaran tentang kesihatan:) Pakai jubah pastu pakai button I Love Herbalife tu, comel tau!hihi. Kalau nak nengok live, jemput datang. 

bakal cikgu kimia:)

Aiman ni merupakan geraduan UKM baru habis belajar dan lepas ni insyaAllah akan jadi cikgu. InsyaAllah jadi cikgu contoh sebab dah kurus and handsome, mesti femes kat sekolah nanti.hehe. Serius gendut betol before herbalife, bukan lose weight je, muka pon jadi bertambah cerah, kan? 

Berat badan yang seimbang satu kemestian, sebab itu sunnah. Bila berat badan melampau semua penyakit datang, bukankah ia suatu dosa? Ia juga meminimumkan potensi kita sebagai manusia. Kalau nak ibadah pon susah. tak boleh nak sujud dan duduk di antara dua sujud lama-lama. Pergerakan terbatas. 

Tapi yang pasti anda menjadi icon,idol dan contoh kepada masyarakat sekeliling. Apa yang kita cakap orang akan ikut dan dengar, jadilah contoh yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga dan masyarakat. 

carbon copy: ustaz hasrizal

Tingkatkan prestasi, kurangkan kontoversi yang pentingkan kurangkan berat badan anda!:)


TURUN BERAT BADAN/
BAIKI KESIHATAN/
FARIHA 0177105075/RASYIID 0108945543

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)