Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

30 June 2015

Cara Pembelian Produk Herbalife

Warning!

Jika anda berniat untuk membeli produk Herbalife, pertama sekali anda jangan beli dari saya atau orang lain. Anda di nasihatkan untuk membeli product herbalife terus melalui HQ Herbalife. Ini untuk memastikan anda mendapat product yang asli dan bukan tiruan!

Untuk pembelian terus melalui HQ HERBALIFE, anda mestilah sudah membuka Account Herbalife anda. Account Herbalife boleh di aktifkan melalui Distributor Herbalife seperti saya. Ini kerana Herbalife akan menyimpan rekod pembelian anda selama setahun dan jika layak anda boleh mendapat diskaun sebanyak 50%. Rugikan kalau tak kumpul sendiri?

Distributor yang mengaktifkan account anda juga bertanggungjawab untuk memberi service coaching untuk membantu anda mendapat target yang anda hajati sama ada berat badan ideal, atau menaikkan berat badan, dan sebagainya. PASTIKAN anda memilih Coach Herbalife yang aktif. Boleh follow ig saya @coach_fariha untuk tips fitness dan weight loss setiap hari :)

Pastikan anda mendapatkan konsultasi program sesuai. Kerana nutrisi memberi kesan yang lebih baik jika anda mempunyai program yang lengkap.


Call Order!
Call order adalah cara paling mudah dan senang untuk orang yang bukan jenis "online shopping". 

Langkah 1: Ini adalah no telefon HQ Herbalife, 03-2687 6333

Langkah 2: Tekan 1 untuk order produk, operator akan membantu anda.

Langkah 3: Pastikan anda ingat ID Herbalife anda.

*operater akan menyapa dengan bahasa English, tapi aku cakap Melayu je, so diorang akan cakap bergantung ikut bahasa kita, so don.t worry okay:)*


Langkah 4: Untuk pembayaran anda boleh memilih untuk isi borang kad kredit/debit kad dan mereka boleh direct potong duit melalui account yang telah anda register dengan memberi cvc number dan number digit panjang di hadapan kad. Pastikan kad atm bersama anda. Yang ni paling senang. 

Atau

Sila catakan order number dan jumlah pembayaran. Kemudian buat pembayaran di:

Wire Transfer Bank Information
Company Name: Herbalife Products Malaysia Sdn Bhd
Account No.: 514271-23260-0
Bank Name: Malayan Banking Berhad

Impotant notice! 

You would also need to inform payment by providing the transaction slip/transaction details (date, time, order number and amount) via Email at memberservices_my@herbalife.com or Fax at 03-26876222.


Kelebihan call order:
1. Sangat mudah, terutama untuk orang-orang yang tak tahu sangat tentang computer macam golonggan makcik-makcik atau pakcik-pakcik, atau macam aku. hehe
2. Operator akan melayan sebarang order dan pertanyaan anda :)

Kelemahan:
1. "Line busy". Ini sesuatu yang tak dapat nak di elakkan, terutama pick hour macam hari EOM (end of month).
2. Masa yang lama untuk operator pickup sebab pick hour. Sama seperti no 1. hehe.
3. Bila operator lambat angkat, kadang 10minit, maka kredit banyak habis. haha. Golongan pelajar amatlah terasa. Tapi takpe, aku sanggup tunggu, waktu dulu. Sebab rasa online susah. Dulu lah. Sekarang dah "pro" :)





Online Order!

Langkah 1: Login ke website herbalife, https://myen.myherbalife.com/ ("myen" ni stand for malaysia-english) jika anda terus pergi ke www.myherbalife.com anda perlu memilih negara dan bahasa terlebih dahulu.



Langkah 2:

clik: Order By SKU

Nota: Disini saya hanya akan ajarkan satu cara sahaja, cara yang paling simple, tetapi jika anda punya minat dan kerajinan yang tingga, boleh explore sendiri online price list dan product catalog:)

Order by SKU, maksudnya: Setiap produk ada code number, coach akan beri price list bersama SKU number setiap produk, anda hanya perlu masukkan code number dan kuantiti sahaja. Cepat dan mudah!

Langkah 3:




Nota: pilih produk, masukkan nombor SKU dan kuantiti. SKU, seperti saya terangkan di atas tadi:)

contoh price list:


Nota: Untuk mendapatkan price list penuh supaya anda mudah untuk pilih SKU number, sila pergi ke:

My Office --> Documents and Policies --> Price list. Anda boleh download dan save di smart phone anda. :)


Langkah 4:



Nota: Selepas selesai membuat pemilihan barang, dan anda sudah clik "Add chart", maka produk yang nak di beli akan keluar di "Recently add".

Selepas itu. clik "Checkout".


Langkah 5:





Selepas clik "Checkout", seterusnya adalah maklumat diri yang perlu diisi sama ada nak ambil produk di HQ atau penghantaran (shipping).





Nota: Disini anda akan dapat melihat harga produk berdasarkan discounts masing-masing. Harga saya adalah pada 50%. Sila tanya coach anda bagaimana untuk mendapat discount yang maximum :)

Sila clik "Checkout"


Review Order Summary ni akan keluar semula alamat , produk yang di order dan Grand total, berapa jumlah sebenarnya yang perlu di bayar.



Langkah 6:

Cara Pembayaran, Kad kredit.


Ini pembayaran menggunakan kad kredit. Jika hendak menggunakan kad kredit, anda hendaklah register dahulu kad kredit anda, dan boleh menggunakannya selepas 24jam register. Sila rujuk coach anda :)

atau



Pembayaran secara "Wire Transfer". Maksudnya online banking atau nak cash deposit :)


Clik "Submit"


Nota: Sila catakan order number dan jumlah pembayaran. Kemudian buat pembayaran di:

Wire Transfer Bank Information
Company Name: Herbalife Products Malaysia Sdn Bhd
Account No.: 514271-23260-0
Bank Name: Malayan Banking Berhad

Impotant notice! 

You would also need to inform payment by providing the transaction slip/transaction details (date, time, order number and amount) via Email at memberservices_my@herbalife.com or Fax at 03-26876222.



Langkah 7:

Simpan order number anda: 2L00592415 untuk maklumat pembayaran.

Kelebihan online order
1. Jimat kredit.
2. Boleh edit jika nak tambah atau kurangkan apa-apa produk.
3. Boleh enjoy lihat produk katalog :)

Kekurangan online order:
1. Ada satu sahaja, jika internet lembab macam siput dan anda mempunyai kesabaran yang nipis. Boleh buat call order sahaja ;p



Pesanan saya :)
*Sekiranya anda merupakan existing pelanggan/ahli Herbalife, hubungi jurulatih anda untuk sebarang pertanyaan. Kami tidak berhak untuk menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize. Hasil produk datang daripada komunikasi baik antara anda dan coach. 


Semoga berjaya! :)



No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)