Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

10 April 2014

Nutrisi Seimbang Setiap Hari

Salam..

secara umumnya ramai orang tahu yang dengan consume Herbalife nutrition boleh bantu mereka untuk turun berat badan, naik berat badan, baiki kesihatan. Untuk "musim2" tsertentu sahaja.

Well, if it is what you think of, once you get your ideal weight you will definitely top from consuming this nutrition.

Basically this entry to "shift your paradigm" from just weight management into Getting balance nutrition every single day.

 Paradigm shift
Soalan common yang selalu customer akan tanya, "sampai bila saya nak kene consume Herbalife?"

Sebelum aku menjawab soalan tu, ade beberapa perkara yang perlu kita tahu.

Kehidupan zaman sekarang lebih "complex". Masa 24jam tak cukup nak buat banyak perkara, semuanya nak "ASAP", as soon as possible. 

Makanan kita pon sama, dulu tanam padi kita tuai setahun sekali, tapi sekarang, 1 tahun kita tuai 3kali. Berapa banyak nutrisi boleh naik pe beras kita? Our food had NO or POOR value in nutrition

Untuk mendapat nutrisi yang sama dengsan satu biji epal dulu, kita kene makan minimum 4biji epal baru la nutrisi sama dengan buah epal yang dulu, so an apple a day keep your medicine away dah tak boleh pakai -__-. huhu.


"Bergantung?"

Kenapa kita makan nasi hari-hari? sebab kite perluskan zat dalam nasi hari-hari. Jadi samala dengan nutrisi herbalife. Konsepnya adalah "daily consumption". Nutrisi setiap hari. Tidak ada istilah "bergantung" kepada herbalife sebab kehidupan kita sebagsai manusia memang bergantung. kita bukan tuhan.

Ironinya orang tak fikir pula "bergantung" pada makan nasi sestiap hari. 

Jadi,sampai bila kita nak badan dapat nutrisi lengkap hari-hari?  Sudah tentu sampai bila-bila :)

Kenapa herbalife? Sebab ianya nutrisi pantas untuk orang yang bijak. Semudah sediakan 300ml air dan 3 scoop formula1, kemudian shake, dan hidangan nutrisi lengkap 55 nutrient, 18 amino asid, serat sudah teredia dalam 2 minit sahaja.


 
Have u had your shake today??:)



Keperluan setiap hari.

Kalau HARI-HARI kita makan makanan yang tinggi pewarna, pengawet, perasa, logik aqal rasanya apa akan jadi pada badan?

1 hidangan ni 1200calories. 

Nak bakar 600Calorie je kene jogg 70minit, *pengsan*. sebab tu la Allah tu Maha adil, sunahtullah nya nak jaga berat badan 80% pada nutrisi, 20% senaman.Senaman PERLU, siapa kata tidak? Tapi cukup sekadar 3x seminggu.
Kalori antara 90-250 sahaja

Rendah kalori dan tinggi nilai dalam nutrisi. Rasa-rasa kita ade masa ke nak sediakan makanan lengkap yang ada 55 nutrient? Memang taklah T_T. huhu. 


Kesan Nutrisi jangka panjang

 

Gambar diata adalah kesan jangka panjang orang-orang yang sudah consume Herbalife lebih dari 20tahun dan keatas.

Kesannya, awet muda, tiada masalah terlebih berat badan, sihat di usia tua inshaa Allah


Faktor lain

Haruslah di ingat selain nutrisi seimbang, beberapa faktor penting lain yang memainkan peranan untuk kita mendapat gaya hidup ysang sihat.

Pengambilan air yang cukup
Senaman
Pengambilan nutrisi setiap hari
Pemilihan kalori dalam makanan

Gaya hidup sihat.

Human body is design to move, by we doing exercise will release certain hormone in our body. Habit nya manusia begitu:)

Sekian sahaja perkongsian ringkas dari saya. Sila rujuk coach anda untuk maklumat lanjut, kepada yang sedang mencari herbalife, belum ada coah, boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut:)

Wallahua'lam.




No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)