Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

23 January 2012

Thailand VS Korea

Salam.

Aku selalu berangan dapat pergi luar negara jalan-jalan, naik kapal terbang, berangan naaak sangat sambung belajar kat overseas, macam glamour kan?haha. Tapikan sebab utamanya nak naik kapal terbang.hihi. Serious, teringin sangat-sangat nak naik kapal terbang, kalau nampak kapal terbang yang terbang rendah tu nengok tak lepas sampaila hilang dari pandangan. Sape macam aku? eleyh, tak ngaku pulak;p

Dan aku tak sangka, my dream come true dalam Herbalife, alhamdulillah tahun lepas 2011 merupakan tahun pertama aku dalam Herbalife dan dah pergi ke 2 buah negara Thailand & Korea. Pergi sini sebab ada international event untuk jadi Professional Herbalife Distributor dan serious business builder. Senang kata, a qualified coach la:) Best buat herbalife ni sambil training kitaorang jalan-jalan.


PERTAMA KALI
There is always first time for something, and waktu bulan 5 tahun lepas ke bangkok merupakan negara pertama aku, itulah 1st time buat passport, 1st time pergi luar negara, 1st time naik kapal terbang!!! haha, punyalah jakun, dan sepanjang penerbangan ke bangkok yang mengambil masa 2 jam aku tak tido langsung!

And aku amik seat paling tepi sekali walaupon sebenarnya aku tak dapat seat tepi, aku cakap kat abang tu, "abang, boleh tak bagi saya duduk tepi sekali sebab ni 1st time saya naik kapal terbang, nak nengok tepi tingkap':) dengan selamber & tak tahu malunya. haha. macam budak kecik. Waktu ni aku belom kawin lagi, so pergi sorang-sorang dengan team je. sobs.

THAILAND: BANGKOK
Perjalanan naik kapal terbang mengambil masa dalam 2jam sahaja. memang cepat la nak banding kalau guna jalan darat. sampai kat airport kitaorang terus naik bas untuk ke Bangkok Palace Hotel. Hotel yang kitaorang duduk ni betol-betol dekat tengah bandar & dekat dengan platunam satu tempat shopping yang murah-murah. Kat sini nak tawar menawar senang:D

ni kat airport with my team:)


teksi kat sana colourful, yg ni warne pink! aku jakon nengok, hee


VIEW OF FLOATING MARKET


boat yang kami naik



boleh muat 8 orang penumpang




diorang meniaga atas sampan! syok je nengok, & ada banyak sampan lain.huhu
sebab tu panggil "floating market"


minum air kelapa fresh ramai-ramai!! best giler~


EXTRAVAGANZA TRAINING!!!:)

Extravaganza 2011 dekat dalam 1 dewan besar ada 22 000 ribu distributor Herbalife dari Asia, wow, memang ramai sangat, & many people make a decision to do herbalife fulltime lepas attend event ni. Sebab nampak BIG PICTURE of future that Herbalife offer! :)


lokasi trainig di bangkok.



beratur nak register, 2hour kot~ pheww



dalam hall training, ramai giler kan?

Traning yang luar biasa, kat sinilah dapat jumpa doktor di belakang Herbalife n paling best dapat jumpa CEO herbalife Micheal O Johnson. Kalau nengok herbalife ni banyak dengan TRAINING, EVENT, TRAINING, EVENT, TRAINING, EVENT. Sebab, it is not about money, its about the person u become!:)



HERBALIFE UNIVERSITY: KOREA!!:)
Waktu ni bulan 9, dah kawin & time ni pregnant nak masuk 3 bulan. Pergi training+honeymoon dengan hubby. ni dah jadi second time aku naik flight so dah tak jakun sangatlah.hihi. Tapi ni first time untuk hubby, aku pulak yg kene mengalah bagi dia duduk tepi ^_^". perjalanan dari Malaysia ke Incheon Korea ambik masa 7 jam & kitaorang ambil flight malam, so xleh la nak nengok luar sangat. Sape-sape yang attend herbalife university ni barulah dikira sebagai Profesional Herbalife Distributor. Sebab World Team (leader) & keatas je yang boleh pergi. Kat sana aku ade sorang membe teknik yang blaja kat korea n jadi tour guide kitaorang. Thanx to Halian sebab bawa kitaorang jalan-jalan kat korea~ wee~

ni kat dalam Subway, Korea punya LRT la kirenye, sanagt efficient n laju.


menunggu makanan


wee, makanan dah sampai~



ade kimchi,mknn tradisi org korea, macam kobes jeruk la kot.




1st day training, kat sini kitaorg jadi model asek org nk tgkp pic je sebb org korea jakun nengok wanita bertudung ni.



Misi Kami Nutrisi! Alhamdulillah pak arab ni qualified VIP kot, kene bagi tahu lebih ramai org Islam kita tentang Herbalife ni! who want to join us?:)

So to my team, get ready 2012 InsyaAllah tahun ni akan ke Singapore, Hong Kong & Japan, my dream start to coming true as time goes by, thank you Allah for giving me Herbalife, the best gift in my life. Pergi trainig lagi, jalan-jalan lagi, jadi orang yang lebih baik lagi, jadi lebih sihat, jadikan poket juga semakin sihat, tolong orang jadi sihat, tolong orang yang nak poket dia sihat juga:)

Akhir kata, WELCOME TO HERBALIFE:)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)