Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

26 February 2013

Kepada Isteri & Ibu di Luar Sana

Salam

Seronok bila kahwin sebab sentiasa ada teman suka dan duka bersama-sama. Makan sama-sama, kalau ada anak lagi la best. Bila berborak dengan hubby, kami amat bersyukur dengan kehadiran Fatiyyah pelengkap hidup kami, menguatkan lagi hubungan cinta suami isteri dan yang best penghibur kami. Tak delah bosan hubby dengan aku je.

Selalu orang akan kata ISTERI sebagai CEO dapur. Okey, aku ni bukannya jenis yang pandai masak sangat. Tapi aku suka masak. Dan setiap kali aku masak mesti akan tanya hubby, "sedap tak hunny masak?" Kadang aku masak termasin, pon habis jugak hubby makan.haha. Senang bersuamikan Abdul Rasyiid ni sebab dia orangnya sangat tidak cerewet pasal makanan. cool. Kalau angin malas datang aku goreng telur je. hehe.


Wahai orang-orng yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada 

kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadaNya.

al-baqarah:172



Peranan kita sebagai seorang isteri dan ibu sangatlah besar. Tulang belakang kepada suami dan "perut" keluarga juga! Kenapa aku cakap perut? Sebab yang manage dapur adalah kita. Kalau kita lihat ibu yang terlebih berat badan, lazimnya suami dan anak-anaknya pon sama. Kadang tu sederat semuanya gemuk-gemuk belaka. 

Pagi-pagi sarapan nasi lemak SETIAP HARI.

Malam-malam makan sup tulang + tomyam SETIAP HARI.

Kalau keduanya sibuk jawabnya makan luarlah SETIAP HARI.

Air tangan isteri dan seorang ibu sangatlah berharga. 

Kalau anda seorang wanita yang tak pandai nak masak atau yang tak ada masa nak masak, how can you assure to get healthy food?

shake flavour strawberry + real strawberry, yummmy!

Nak jadi isteri dan ibu solehah zaman moden yang tidak ada masa tapi masih boleh sediakan makan sihat terbaik untuk seisi keluarga? Jawapannya Herblife SHAKES! 

Boleh bancuh untuk suami dan anak sebelum pergi kerja dan sebelum anak ke sekolah.

Air + shakes + ais + buah-buahan (be creative) + ais = ready healthy food for breakfast and dinner!

Jadi kepada isteri, atau bakal isteri dan ibu-ibu di luar sana. Jadilah wanita yang bijak bagi makanan yang baik-baik sahaja untuk ahli keluarga kita.

SERIOUSLY bangun pagi memang tak payah nak fikir makan apa, buat shakes je.


Love you both!

Suami dan anak anugerah yang tak ternilai dari Allah s.w.t. Terima kasih Ya Allah kerana menghadirkan suami dan anakku dalam hidupku.

Moga kami menjadi calon-calon ahli syurga, insyaAllah.

Let's have our shakes! :)

SARAPAN SIHAT UNTUK KELUARGA,
TANYA SAYA BAGAIMANA?
017-7105075



No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)