Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

25 February 2013

Force to CHANGE

Salam

Seriously sangat ramai orang-orang yang negative dekat luar sana. Ikut pengalaman aku kalau buka booth contoh seperti di depan maybank ke environment kat situ agak tough. Tapi kalau dekat universiti agak positive. Kadang dari luahan perasaan orang kat twitter dan facebook its show that how desperate this people towards self-development. Tapi since diorang tak jumpa alternative untuk jadikan diri mereka positive diorang ditelan oleh negativity diri sendiri.

Aku berkawan baik dengan sideline dalam Herbalife, Najihah Che Seman. Waktu awal-awal buat herbalife dulu ada beberapa kali aku buat sama-sama dengan dia. Suka bekerja dengan Jiha sebab kitaorang satu kepala. Dia jenis tak berkira, aku pon bukan jenis yang berkira. 

waktu ni Herbalife University Korea, jln sama2. Jiha sorang je belum kahwin.hehe

Jiha ni kental orangnya. Events memang tak pernah tinggal.Selalu ulang-alik dari UIA Kuantan ke KL. Da sebab dia masuk herbalife dulu dari aku, so aku banyak belajar dari dia. 

Latar belakang Jiha dia anak jati Teregganu dan budak sekolah agama yang memang jenis pakai tudung labuh la kat sekolah. Jiha ni budak pandai, kat UIA Kuantan pon dia ambil farmasi tahun akhir, keluar degree memang confirm income RM4000. Belajar 16jam sehari. Giler kau! Aku macam tak percaya, tapi bila Maryam kata Jiha memang study macam tu barulah aku 100percen percaya.

Tapi satu perkara lagi yang Jiha share is dia pernah digelar oleh ayahnya sebagai anak derhaka sebab sangat kurang ajar dengan orang tua. Dekat sekolah memang kita belajar pasal AHLAK dalam subjek Agama Islam, tapi dalam Herbalife kene apply AHLAK tu kalau tidak, kita tidak boleh move next level! 

In Herbalife we being force to be positive people! Sebab tulah kalau korang nengok kat fb aku atau twitter mesti sibuk promote2 pasal events herbalife, even in blog. Customer day la, Extravaganza la. Seriously it offer more than products testimonials and business opportunity. It OFFER:

Personal development a.k.a ahlak 

Dari seorang yang sangat negative kepada seorang yang lebih lembut dan sangat positive. Live testimonials yang aku dapat lihat dari Jiha. Sebab itulah orang kata ATTITUDE first, then money will follow. Sebab kita tak layak nak dapat duit banyak2 kalau perangai macam sakai. Perangai tak elok.


tahniah Jiha on your recognition day.

Jiha datang dari keluarga yang senang. Tidak ada masalah kewangan  langsung! Parents Jiha kalau beli apa2 semua beli in CASH okey. Rumah pon CASH. So, apa yang membuatkan dia STAY dalam Herbalife adalah sebab dia dipaksa untuk berubah menjadi seorang yang lebih baik. dan last month income Jiha RM13000. Siapa nak bayar budak2 macam kitaorang ni income besar-besar, syukur Allah jumpakan dengan Herbalife, alhamdulillah, segala puji bagi Allah.

Its not about money. It's about the person you become! 

so, start to CHANGE!

Events by events we become someone better and better. We become mo respectful towards other people, we become more responsible towards our own life. The most important thing is we become the better mukmin and benefit to other people a lot.

That's what HERBALIFE OFFER!

That's what I want to say.

Thank you for reading.

If we can CHANGE,so can you!

Welcome to Herbalife Family:)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)