Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

18 October 2012

Tempoyak

Salam..

Korang suka makan durian? Okey, durian adalah antara buah kegemaran aku, tapi aku belum cukup hebat lagi dalam bab makan durian ni sebab tak leh makan banyak sangat. Oh yes, my hubby boleh di panggil "hantu durian" sebab durian tu dalam keadaan macam mana pon dia boleh makan termasuklah tempoyak! Sebelum kawin dengan hubby aku memang tak reti nak makan tempoyak ni. Seriusly, aku rasa macam tempoyak ni macam pelik giler, durian makan dengan nasi? boleh telan ke?

oh ye sebab family aku memang tak makan tempoyak, so since kecik tak di ajar and tak reti nak makan. So, bila kawin dengan hubby kalau pergi rumah Wan especially waktu raya mesti akan ada sambal tempoyak *terliur*. Mula-mula rasa sikit-sikit je. Lama-lama jatuh cinta pulak . Alamak, aku dah suka sangat kat tempoyak ni. Suka makan tapi tak reti nak buat.T_T. So bila terasa nak makan, memang mengagau la cari kat kedai-kedai.

types of sambal tempoyak

Kepada yang tak minat tempoyak, please jangan cakap "aku tak boleh nak makan durian dengan nasi?". Tak cuba memang tak tahu. Sekali cuba, hadoii.. sedaap yum yum.. utk orang yang nk lose weight tak boleh makan ye sebab durian:) 

Rindu tempoyak Wan. :( K bai.

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)