Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

08 December 2011

Kisah si kecil


Salam:)

Banyak perkara yang kita orang dewasa banyak lupa. So, kena balik nengok dekat sikap si anak kecil ni yang sangat natural ni.

PERCAYA

Dekat suatu tepat ni ada satu kampung, sudah lama kampung ni tak hujan. So pak imam pon cakaplah kat semua penduduk kampung untuk sama-sama buat solat hajat supaya hujan turun. Semua orang pon datanglah, tapi hanya seorang budak kecil ni sahaja yang melakukan perkara yang berbeza. Tahu dia buat apa? Si kecil ni datang dengan membawa payung. Kenapa? Sebab dia percaya memang akan hujan. Dia sorang je yang buat macam tuh. Do you see what i see?


TIDAK PUTUS ASA

Budak kecik sebelum dia boleh nk berjalan lancar berapa kali dia jatuh?? Jatuh tapi dia bangun balik. lagi dan lagi dan lagi buat perkara yang sama sampai berjaya. Ibu bapa bagi semangat. tateh2 sampai oleh jalan. Bagi KEPERCAYAAN kat budak ni yang dia akan boleh berjalan. ada ke ibu bapa yang akan cakap, tak guna cuba banyak kali! jangan cuba,! confirm tak boleh! haha. benggong tu namanya.

Tapi, when we grow older, thats the challenge we face and we dont realize about it. Sikap seorang kanak-kanak yang tahu untuk terus mencuba dan pasti boleh melakukan kian hilang dalam diri dek tekanan dan orang-orang negative di sekeliling. Kawan-kawan yang tidak supportive. Environment yang tak mendokong menjadikan suara si kecil itu mati terus. kesian kan?

Alhamdulillah trainig luar biasa dari Sahabat Herbalife dari indonesia Arcelona, di usia 24tahun income sudah rm30k sebulan cukup membuat aku sedar.

YOU ARE THE ONE,

IF I CAN DO IT, WHY NOT YOU?

I DO THIS IN PADANG, SLEPEAS GEMPA BUMI LAGI,

so, my believe is even stronger:)





PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)