Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

05 December 2011

Kasih & Sabarnya SUAMI

Salam.


Alhamdulillah, kandungan sihat nak masuk 5 bulan dah. Baby cukup active, sikit2 gerak, especially time malam. huhu. Mula-mula rasa macam takot, eh apa bende ada bende gerak-gerak dalam badan aku, ada satu mahluk lain. haha. Macam lawak kan? Tapi aku tak scan lagi so tak tahulah lelaki ke perempuan ke ;) apa-apa jantina pon aku terima je~


Well, dah second trimester ni loya-loya pon alhamdulillah memang dah kurang, so menggunakan sepenuhnya kudrat yang ada untuk ligat kesana-sini. Emosi? Memang syukur sangat-sagat sebab dapat hubby yang memang penyabar, actually semua lelaki kalau isteri dia mengandung memang kene sabar tahap cipan T_T. SERIOUSLY aku memang senang nak hilang sabar. wakaka. terok kan? Tapi naseb baik hubby COOL je. Aku merenggek dia sabar, moody dia sabar, kekadang sangat sensetive, emosi memang macam tunggang terbalik. Allah jelah yang tahu.


Sekarang ni baby memang membesar dengan galaknya. Dah start rasa sakit pinggang sikit-sikit. Nak tido pon kene belai-belai dulu dengan suami. hehe. Kalau tak macam susah nak tido. Rasa baring macam tak selesa je. Memang rasa macam nak nangis ;( sobs..


Ada orang mengandung tak boleh masak langsung, tapi aku tak, aku suka masak. Cuma sejak pregnant aku memang takdenya nak basuh baju. Rasa sabun tu busuk sangat! yerk. Setakat ni tak ada lagi mengidam2. Cuma nampak semua benda aku rasa nak makan :D haha. Susah jugak. Cool. But bila orang tanya aku, pregnant ke, dah berapa bulan?? Aku cakap nak masuk 5 bulan dah, tapi diorang cakap. Oh yeke, tak nampak macam 5 bulan la, kecik je.


Well, alhamdulillah thank you Allah for HERBALIFE. kalau aku tak makan Herbalife aku rasa badan aku dah macam tong agaknya. Masakan tak, semua benda aku boleh telan, no problem. haha. sekarang ni boleh 2 pinggan nasi sendiri, roti canai boleh 2 keping.. amek ko.


Pagi-pagi memang hubby yang buatkan Shake untuk aku, kitaorang blende je Shake tu..moga baby dapat nutrisi yang lengkap ye sayang:) ubat yang doktor bagi sebiji pon aku tak makan, ish taknaklah. Dadah kot. muahaha. Dr Khadijah kata our medicnie is Formula1 shake, cukup segala. alhamdulillah, subhanallah..:)


Credit to Abdul Rasyiid Mustafa bapa & suami di usia yang muda tapi sabar macam orang 30 tahun;) hihi. (kene puji sikit nih..kalau tak sabar memang dah kene lempang aku ni. haha).


Bulan 4 due, Oh Allah, mudahlan segalanya, moga keaktifan aku berjalan kesana sini memudahkan process melahirkan anak nanti, syukur ada buah delima, habbatus sauda' dengan madu dalam formula1, tak payah pening2 sangat nak carik 2 3 bende nak makan..


Sabda Rasulullah s.a.w: "suami yang terbaik itu adalah

suami yang berlaku baik kepada isterinya"

(Hadith riwayat at-tirmizi)


Saya sayang suami saya:)


PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)