Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

27 December 2011

Kenapa nak KURUS?

Salam.
Masalah kegemukkan dah menjadi satu masalah global yang tak boleh di pandang ringan. aku kalau cakap pasal gemuk ni direct je. Sampaikan ada yang terasa kat facebook. haha. People respon means they follow you. hooyeay. so aku nak sentuh sedikit KENAPA NAK KURUS?

Seriously hampir setahun dah jadi Coach bantu orang untuk turun berat badan adalah perkara paling best sekali. Dan banyak juga jumpa orang yang nak sangat sangat turun berat badan tapi cara yang salah.


TRADITIONAL DIET VS HERBALIFE DIET:
OK. Ramai sekali yang nak diet2 sendiri. Contohnya:
1. Tak makan nasi.
2. Makan protien je.
3.Puasa jeee.
4. Makan sayur & buah-buahan je.
5. Pil pelangsing.


Ok seruisly GOOD news memang ada yang akan dapat result. BAD news kurus tapi tak sihat. maybe kalau timbang dari sudut Kilogram turun tapi kalau naik body scan aku akan nampak yang hilang otot bukan lemak. Lemak still tersimpan dalam badan. got it? second, bila badan kehilangan otot means nutrisi-nutrisi dalam badan pon hilang juga kan, korang nak ganti dengan apa? so, tak naklah yang macam ni ya. tak betol. Tu yang kena yo oy affect, bila stop naik mendadak pulak berat badan.


Lagi satu hal, CRUSH DIET! Tak makan konon. sehari makan sekali. Ni lain pulak, complain tak makan sangat tapi berat badan keep naik je. nak tahu kenapa? sebab bila kita tak sarapan, tak makan tenga hari terus makan petang sebab kononya NO TIME, so badan ni ada sistem security yang lagi canggih dari teknologi kat luar tu. Badan akan turn to mood STARVING so bila kita makan dia akan simpan lemak sebanyak yang mungkin sebab takot kalau kita kepalaran lagi dan sistem pembakaran lemak akan shut down! OMG! Faham sekarang?


HERBALIFE DIET.
Simple.Fun.& Magical. Senang je nak turun berat badan dengan HERBALIFE. Cuma gantikan sarapan pagi dengan makan malam. Tegahari boleh makan nasi macam biasa. eh, herbalife boleh makan nasi ke? Of course boleh dear~ jangan dengar cakap orang yang tak bertauliah, dengar cakap aku ni, because I am a Qualified Coach ok:) Ada 5 perisa pulak tu. yumm. boleh Shake dengan ais kepada yang suka minum sejuk.
The best thing kurus tu satu bonus tapi masalah kesihatan pon improve sebab ni bukan UBAT KURUS ye kawan-kawan. adoyai, kadang ada yang datang kat aku tanya awak jual ubat ape? Saya tak jual ubat!!!
Dan ini ada contoh terbaik kenapa perlu t urun berat badan. Ustaz Hasrizal ni femes tapi dia lose weight bukan pakai herbalife la, guna cara lain. Tapi aku puji kesungguhan dan mujahadah dia untuk turunkan berat badan, boleh baca kat sini --> http://saifulislam.com/?p=10347 . Sebab tuntutan untuk sihat adalah satu KEWAJIPAN kita sebagai seorang muslim, and tehere is no way you can be healthy if you are over weight. Islam ajar sederhana. JOM MUJAHADAH!


Bila aku pregnant nikan berat badan aku naik, seluar banayak yang dah tak muat, pipi dah temban semua kawan tegur. So sikit-sikit aku faham perasaan orang yang berbadan besar, low confident, ada yang merungut nak cari paangan susah. No worries ok, let me help you:) So kalau ada yang SERIOUS berminat boleh isi form kat sebelah tu atau boleh direct buat appointmnet dengan aku. thank you:)
PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)