Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

18 November 2011

UnTuK oRaNg YaNg SuSaH!

Salam.


Dengar ceramah kat IKIM.fm dari sorang professor ni pakar bedah mata UKM memang best. Tajuk dia mencari ketenangan dalam hidup. Satu benda yang aku paling ingat adalah tentang 2 pencuri ketenangan.


PENYESALAN MASA SILAM dengan KERESAHAN/KETAKUTAN DENGAN MASA HADAPAN.


So apa konklusinya? pergantungan pada Allah sepenuhnya dalam apa jua keadaan. Dengar macam mudah kan? tapi serius beb, seringkali gagal untuk amalkan. Islam ni Mudah, sebab mudah lah orang senang untuk give-up.


Pengalaman aku dalam Herbalife (mcm dah lama giler padahal baru 11 bulan, huhu ) Jumpa raaaaamai orang yang tak tenang, ada yang kaya tapi tak sihat. Kaya tapi tak ada masa dengan keluarga, masalah kewangan. Dan bila aku nengok balik, Oh My Allah, I feel bless in Herbalife. Sebab setiap kali datang event akan dapat cerita orang baru tentang orabg yang ubah kehidupan mereka kepada keadaan yang lebih baik, kepada menjadi orang yang lebih baik.



KENE DATANG!!!!


SO, 27 November ada Seorang Tetamu undangan khas dari Indonesia iaitu Pak Sintong! Bagi yang Selalu bagi alasan tak ada duitla nak buat business ni. Hello, because you don't have money is the best reason why you should do Herbalife. Adoyai. Mentally corrupt, so duduklah kat tempat tu sampai bila2. Story bagi kita inspirasi dan kekuatan. 70% dari Al-Quran pon cerita untk bagi pengajaran edkat kita! Cerita Pak Sintong ni:



"Saya diperkenalkan kepada HERBALIFE pada September 1999 melalui jemputan ke HOM oleh seorang distributor saya ketemu di stesen kereta api Jakarta. Waktu itu saya seorang graduan universiti pengkhususan dalam pertanian dan sedang mencari pekerjaan. Selepas menghadiri HOM saya buat keputusan untuk menyertai Herbalife dan membeli tiket STS dengan meminjam wang dari abang saya. Pada awal saya membuat perniagaan Herbalife, saya tidak diberi sokongan oleh ahli keluarga saya sendiri. Saya rasa ketika itu semua orang memandang rendah pada saya dan saya amat mnegharapkan sokongan ketika itu. Untuk menghadiri HOM saya sering terpaksa menjual kasut dan seluar kepunyaan saya bagi menampung tiket HOM dan tambang. Saya juga sering tidur tidak menentu seperti di surau, stesen bas dan kereta api. Namun saya terus bekerja keras dari selepas 9bulan saya menjadi SUPERVISOR. Saya tidak ada pengalaman dalam berniaga dan menjual. Saya tidak ada cukup wang untuk membeli product, mencetak flyers atau risalah. Saya selalu mendapat dorongan dan sokongan oleh sponsor saya yang sering mengatakan, Tak ada wang tak ada masalah, tak ada usaha BESAR MASALAH. Prinsip saya secara peribadi adalah BEKERJA KERAS, KEHENDAK YANG MEMUNCAK, DORONGAN DAN KEINGINAN YANG KUAT, untuk menjadi seorang yang luar biasa. Berkongsi cerita, mennolong orang lain adalah kenikmatan yang sangat besar. Kita ada product terbaik, sistem latihan terbaik, pelan pemasaran terbaik, pemimpin yang terbaik dan komuniti terbaik. Impian boleh di capai dengan Herbalife. Saya amat bersyukur dan gembira untuk bersama Herbalife!


So, apa alasan korang nak bagi, hidup lagi susah dari dia ke? Huu..tak sabar nak jumpa Dia!!


TIKET RM35

DI PULLMAN HOTEL PUTRAJAYA

BERMULA 11.30 AM


BERBALOI UNTUK DTG, KORANG DARI JB KE, PERAK KE PAHANG KE,

DIA DITERBANGKAN DARI NIDONESIA KOT..


Kepada yang berminat sila sms saya: 013-619 5438

PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)