Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

15 April 2009

jatuh Cinta!

Assalamualaikum..

Ia... Benar, aku dah jatuh cinta yang amat, tapi kali ni arusnya amat berbeza. Lenggok dan gaya bahasanya juga tidak sama. Sebab cinta ku kini pada kalamullah. Dua khazanah yang di tinggalkan oleh Nabi Muhammad s.a.w adalah Al-Quran dan sunnhnya. Sungguh, aku ingin benar-benar mengkajinya, ingin aku fahami ertinya tanpa melihat kepada terjemahannya.

Cinta ku pada bahasa Arab.. Lama pencarian untuk mendapatkan tempat dimana untuk aku mempelajari bahasa ini, alhamdulillah dengan teknologi di hujung jari memudahkan urusan ku. Oleh itu aku mahu berkongsi dengan sahabat-sahabat maklumat yang aku perolehi. Mungkin maklumat ini amat berguna kepada mereka yang benar-benar mengkehendaki.

Allah berfirman dalam Al-Quran:
" Dan sungguh, akan Kami isi neraka jahanam banyak dari kalangan jin dan manusia. Mreka memiliki hati, tetapi tidak dipergunakan untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka memiliki mata (tetapi) tidak dipergunakan untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunnyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengarkan (ayat-ayat Allah). Mereka seperti haiwan ternak, bahkan lebih sesat lagi. Merekalah orang-orang yang lenggah."
(Al-A'raf: 179)

Astagfirullah al azim.. Moga aku tidak di golongkan dalam golongan yang Allah maksudkan di dalam ayat tadi..

Biarkan aku menginfa'kan diri ini pada jalanMU Ya Allah.. berikanlah ketenangan di dalam hatiku Ya Allah.. Berikanlah aku kekuatan dalam perjuangan ini, sungguh aku lemah dan banyak khilafnya.. Aku lemah Ya Allah..

Kepada siapa yang berminat untukl menyertai kelas bahasa arab. Maklumat adalah seperti berikut:

SUBJEK : KELAS BAHASA ARAB KOMUNIKASI
LOKASI : BILIK SUMBER MASJID AL-HASANAH (MASJID JAMEK BNDR BARU BANGI),
BERHADAPAN PUSAT RAWATAN ISLAM AN-NOR & AZ-ZAHRAH,
SEKSYEN 9, BANDAR BARU.
YURAN : RM 100
TEMPOH : 2 BULAN UNTUK 1 TAHAP. ADA 6 TAHAP. SETIAP TAHAP HANYA RM 100 UNTUK 2 BULAN
BERKENAAN.
HUBUNGI: USTAZ NADZMI (0129637287)
KELAS : SABTU (5pm - 6.30PM) SETIAP MINGGU.

Selamat mencuba.

wassalam..(^_~)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)