Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

25 January 2009

Syeikh Ahmad Yasin

AMANAT SYEIKH AHMAD YASIN

Syeikh Ahmad Yasin yang begitu kecewa dab sedih dengan sikap bangsa arab telah berkata:

Tidakkah kamu melihat wahai bangsa Arab, sudah sampai kemana keadaan ini??

Sesungguhnay aku seorang tua yang lemah, tidak mampu menyandang pena dan menyandang senjata, dengan tanganku yang sudah mati(lumpuh). Aku bukan penceramah yang lantang yang mampu menggegarkan semua tempat dengan suaraku yang perlahan ini.

Aku tidak mampu kemana- mana tempat lagi untuk memenuhi hajatku, kecuali mereka menggerakkan kerusi rodaku. Aku yang sudah beruban putih dan berada di penghujung usia serta di timpa bermacam-macam penderitaan.

Adakah segala macam penyakit yang menimpa diriku menimpa bangsa Arab sehingga manjadikan mereka begitu lemah. Adakah kalian semua begitu wahai bangsa Arab, kalian diam, membisu dan lemah, atau adakah kalian semua telah mati binasa.

Adakah hati kalian tidak bergelora melihat kekejaman yang berlaku terhadap kami sehingga tiada satu golongan pon yang bangkit menyatakan kemarahan kerana Allah...
Tiada satu pon kumpulan dari kalangan kalian yang bangkit menentang musuh-musuh Allah yang telah menisytiharkan perang antarabangsa ke atas kami, dan menukarkan kami daripada golongan mulia kepada golongan yang dianiaya dan di zalimi oleh pembunuh, penjenayah serta pengganas... Tidak adakah yang mahu bangkit menentang musus-musuh yang telah berjanji setia untuk menghancurkan dan menghukum kami.

Tidak malukah ummat ini terhadap dirinya yang di hina sedangkan pada dirinya terdapat kemuliaan. Tidak malukah negara-negara ummat Islam membiarkan penjenayah Zionis dan sekutu antarabangsa tanpa memandang kami dengan pandangan yang mampu mengesat air mata kami dan meringankan beban kami.

Aadakah pertubuhan-pertubuhan ummat ini dan, pasukan tenteranya, pasti-partinya, badan-badannya dan tokoh-tokohnya tidak mahu marah kerana Allah dengan kemarahan sebenarnya lalu mereka keluar beramai-ramai sambil melaungkan;

"Ya Allah perkuatkanlah saudara-saudara kami yang sedang di patahklan tulang temulang mereka, kasihanilah saudara-saudara kami yang lemah ditindas dan bantulah hamba-hambaMU yang beriman!"

Adakah kalian tidak memiliki kekuatan berdoa untuk kami? Seketika nanti kalian kaan mendengar tentang peperangan besar ke atas kami dan ketika itu kami akan terus berdiri dan tertulis di dahi kami bahawa kami akan mati berdiri dan berdepan dengan musuh, bukan mati dalam keadaan melarikan diri. Akan mati bersama-sama kami anak kami, wanita-wanita, orang-orang tua, pemuda-pemuda.

Kami jadikan di kaangan mereka sebagai kayu bakaran buat umat yang diam dalam kebodohan! Janganlah kalian menanti hingga kami menyerah atau mengangkat bendera putih, kerana ketahuilah bahawa kami tetap akan mati walaupun kami berbuat demikian. Biarkan kami mati dalam kemuliaan sebagai mujahidin dan syuhada'.

Jangan kalian mahu, marilah bersama-sama kami sedaya mungkin. Tugas membela kami terpikul di bahu kalian. Kalian juga sepatutnya menyakskan kematian kami dan menghulurkan simpati. Sesungguhnya Allah akan menghukum sesiapa saja yang lalai menunaikan kewajipan yang di amanahkan.

Kami juga berharap kepada kalian supaya jangan menjadi musuh yang menambah penderitaan kami. Demi Allah, jangan menjadi musuh kepada kami wahai pemimpin-pemimpin ummat ini, wahai bangsa ummat ini.

"Ya Allah kami mengadu kepadaMU... Kami mengadu kepadaMU... Kami mengadu kepadaMU...
Kami mengadu kepadaMU lemahnya kami dan kurangnya helah kami. Demikianlah kami di hadapan manusia. Engkau lah Tuhan kepada orang-orang yang lemah dan Engkaulah Tuhan kami. Kepada siapa Engkau tinggalkan kami. Adakah kepada orang yang jauh yang akan menyerbu kami. Atau kepada musuh yang berkuasa kepada kami?"

Ya Allah kami mengadu kepadaMU darah-draah yang tertumpah, maruah yang ternoda, yang kehormatan yang diperkosa, kanak-kanak yang di yatimkan, wanita-wanita yang dijandakan, ibu-ibu yang kehilangan anak, rumah-rumah yang diruntuhkan. tanaman-tanaman yang di rosakkan.

Ya Allah kami menggadu kepadaMU seleraknya kesatuan ummat kami, berpecahnya perpaduan kami, berbagai-bagainya haluan kami, terkebelakangnya kami.

Kami mengadu kepadaMU betapa lemahnya kaum kami, betapa tidak bermayanya ummat di sekililing kami dan betapa berjayanya musuh-musuh kami...

..............................

KEPERGIANNYA

6 September 2003

Tentera Israel melancarkan serangan besar-besaran dari udara dan darat untuk membunuh pengasas Hamas, Syeikh Ahmad Yasin dan Ismail Haniah. Mereka berdua bagaimanapun berjaya di selamatkan.

pagi 22 Mac 2004. Isnin.

Syeikh Ahmad yasin telah dibunuh dengan 3 butir peluru roket yang ditembak menggunakan helikopter Apachee sebaik sahaja beliau selesai menunaikan solat subuh berjemaah di sebuah masjid yang berdekatan dengan rumahnya di Hayyu Syabra, Timur Genting Gaza. Peristiwa yang turut menyayat hati itu turut menggorbankan 9 orang pengikut setianya.

perjuangannya akan berterusan walau jasadnya tiada. Tapi semangat juangnya membakr terasa lagi bahangnya hingga kini.

Ketakutan Yahudi jelas..

Al-Fatihah..

wallahualam..

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)