Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

19 December 2008

Laptop Ku~

DUGAAN

"Jangan dikatakan seseorang itu beriman sebelum dia diuji", dan itulah lumrah manusia. Perit terasa bila nikmat kesenangan yang "sedikit" cuma ditarik sementara oleh Allah. Tiada terduga laptop yang hampir setahun lebih berhikmat denganku akhirnya jatuh "gering". well, as others laptop is like "life" for student especially in doing assignment. Redha kalimat aguung yang ku semat dalam diri, tapi mengapa kadang dengusan kecil masih terjadi, "rela paksa" atau 'paksa rela"..

Pulak tu, di khuatiri kalau-kalau mother board or processor yang rosak, makin bimbanglah dirasa, masakan tidak jika "gadget" itu yang rosak orang kata; "beh baik ko beli baru". Nak beli yang bayar ansurans, ade ker? Pening memikirkan mana nak dapat duit untuk beli yang baru, tak mahu menyusahkan ibu dan ayah, cukuplah. Rasanya tidak mengapa untuk aku bersusah sedikit, alhamdulillah ade sahabat-sahabat yang sudi membantu, mungkin dari sudut ini Allah nak bagi aku lihat siapa yang akan menghulurkan bantuan saat aku memerlukan.. SubhanALLAH..

POSITIF

Bersikap positif adalah jalan terbaik, terimalah dugaan dari Yang Maha Esa kerana sesungguhnya Dia tidak mensia-siakan hambaNYA yang bertaqwa.. Mungkin jugadugaan ini untuk aku lebih menghargai nikmat di depan mata walau sekecil-kecil cuma. Dan yang terpenting, pengorbanan perasaan.. Kerja sudah datang menimbun, assaignment masa yang diberikan terlalu singkat, memang agak tekanan. Merungut kah aku? Astagfirullah al azim, di uji cuma sedikit dugaan saja aku sudah merasakan sedikit "sakit" dan gelisah.

Bersabar di atas kesabaran.. itulah yang terbaik, menggantikan laptopku, destop rumah yang menjadi mangsa..kesian adik-adik di rumah dah tak da komputer, sedih juga tapi nak buat macam mana. Tapi, destop pula buat masalah, tak boleh nak di "on" kan pula. Kalau setakat internet tak boleh nak online tak pa lagi, tapi lansung tak boleh nak "run the system". Mesej ibu, ibu, ibu kata pergilah ke "CC" dulu, sekadar meluahkan perasaan pada ibu. Hurm, entah kenapa seperti bergenang air mata, teruk sangat ke aku ni dugaan macam ni pon aku lemah untuk hadapi. Ya ALLAh padamu aku berlindung dari kesedihan dan padaMU jualah aku memohon pertolongan, Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui..

TIAP BERLAKU ADA HIKMAHNYA

Sudah pasti, tiap yang perkara yang berlaku itu ada himahnya dan kadang tidak terlihat olehku. Allah s.w.t. adalah perancang yang terbaik. Kita merancang, Allah merancang tapi Allah lah perancang yang terbaik

mengharapkan keajaiban berlaku? hehe.. Impossible is nothing, kot-kotlah rezeki aku skali laptop apple pulak tuh jatuh depan mata. ngeh3x. berangan tak sudah.=) apa-apa pun all the best pada diri sendiri, mungkin kesusahan ini will force myself to try more harder and put more effort in doing my assignment..hehehe..

Kepada sahabat-sahabat lain, maaf lambat update blog, im sorry for the inconvinient( ade ke orang jenguk blog aku ni?=p) semoga berjumpa lagi. wassalam..

wallahualam~

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)