Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

12 December 2008

cintaKU..cintaKITA..cintaNYA..

cintaKU..



cinta..luas maknanya..dekat dengan jiwa manusia.. ertinya sangat meluas, dilihat dari pelbagai ceruk sedut dan sisi pandang manusia.. Ade yang melihat cinta hanya kepada dirinya, kepada ibu bapanya, kepada kekasihnya.. Ade yang bila di sebut "cinta" pemikirannya terlalu "senteng" hanya akan memikirkan selayaknya kepada kekasih.. Tapi, kan cinta itu anugerah Allah s.w.t kepada seluruh isi alam Tuhan kepada hambaNya, kepada ciptaannya..



Kerana cinta langit ia tidak rebah ke bumi, kerana cinta bintang ia selalu menemani bulan menyinari malam hari, kerana cintanya hamba sanggup melakukan apa saja demi menegakkan agama yang di redhai Tuhanya..subhanALLAH.. indahnya cinta itu Ya Allah..



cinta yang lahir dari hati itulah cinta yang murni, cinta yang dilihat dari mata kaca iman, bukannya nafsu ataupun syaitan..astagfirullah al azim..



cintaKITA..


"Ya Allah, kiranya KAU mempertemukan
kami untuk tarbiah diri kami agar lebih menyayangiMU,
maka hanya KAU yang mampu membawa hati-hati ini bertaut
menelusuri jalan mencari cintaMU, mengharap magfirahMU, janganlah
KAU pisahkan hati-hati ini dikala rindu dan sayang kami
belum cukup untuk melamar redha dan cintaMU..
Ameen..


sayu kurasa tatkali doa ini di "amati' dengan hati. Teringat pada sahabat-sahabat seperjuangan, susah payah bersama dalam menempuh mehnah dalam jalan dakwah yang baru ku kenal, yangmenghulurkan salam untuk menjadi syuhada'(mungkin ke?). Aku makin jatuh cinta pada 'pertempuran" ini kerna memberi seribu satu pengalaman, pengajaran dan yang penting erti kehidupan.

cintaNYA

segala rasa sayang tak kira cintaKU..cintaKITA sumenya harus ku gantungkan kepada cintaNYA yang teragung, merangkul redhanya adalah matlamat utama agar ada keberkatan dalam setiap langkah kehidupan dan kunci pada keberkatan adalah taqawa..

"ada masa memang terasa diri ini

keseorangan, kesepian dalam keriuhan,

kehilangan dalam ramai..

kedukaan dalam keceriaan..

walau aku tahu sahabatku sentiasa bersama..

tak kira apa jua..

cuma kau mengerti yang kesunyian ini sebenarnya

ingin membuat aku lebih menghargai erti sebuah

KERINDUAN..

KERINDUAN ku pada Sang Pencipta..

untuk menggapai cintaNYA..

wallahualam~

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)