Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

09 December 2008

apa khabar kau IMAN?

ZIARAH KU KALI INI

Assalamualaikum salam ku padamu Iman..lama tidak aku bersua muka dengan mu, namun begitu aku tetap merasakan kehadiranmu. Apa khabar dirimu?

Iman kulihat menjawab dengan lesu, "alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang masih memberiku hidayah untuk menjadi Iman lagi."

Aku terkesima, kenapa kau mengatakan begitu Iman?

Iman berkata, " kerana aku takut andai aku(Iman) ditukar oleh Sang Pencipta menjadi jahiliyah. Mungkin kerana kau tidak menjaga aku setelah Sang Pencipta menganugerahkan padamu. Kau jemu denganku?

Astagfirullah al azim. Masakan aku jemu dengan hidayah Allah dengan mengurniakan kau Iman? Tidak, tak mungkin terjadi. Kalut keadaan aku rasakan, getaran hati semakin kurasakan, takut ku memuncak, dingin seluruh tubuh hingga ke tulang. AzabMU aku terbayang, derita neraka jahannam seperti terlihat di depan mata.. Takutt..

Iman pilu dan sayu. Benar kau takut? Adakah benar kau masih perlukan aku? Jujurkah perasaanmu itu? Bertubi-tubi aku di tanya. Ku dengar iman mengeluh, andai benar apa yang kau katakan, kenapa tidak kau kotakan janjimu itu, hinggakan aku jatuh gering. Janjimu mahu mohon istigfar 1000 kali memohon ampunan pada Tuhan mu namun tak sekalipon kau lakukan, hingga hitam seluruh tubuhku, hampir cahayaku padam. Mana istiqomahmu sahabat? Janjimu mahu berselawat ke atas junjungan tercinta, kelak dia yang akan memberi syafaat kepadamu. Mana pergi janjimu? Aku rindu pada kekasih Allah itu, tapi kau mungkir lagi.

Janjimu mahu bertemu Kekasih Abadi, Tuhan sang pencipta, namun kau seperti lebih memilih tidur lenamu. Aku menjerit hingga tekakku sakit, deru nafasku seakan menghilang kerana pekikkan ku tidak kau hiraukan. Aku semakin tenat engkau perlakukan.

Hibaku mendengar rintihan Iman. Tundukku tak sanggup melihat Iman. Sungguh! Aku malu, malu yang teramat. Titisan air mata ini tidak mampu aku bendung, merebes membasahi pipiku. Terasa diriku jauh dari Tuhan. Iman sudah berpaling seolah mahu pergi. Iman..!!!!!!!!! Teriakku, Iman, jangan tinggalkan aku...

Ya Allah yang Maha Mendegar, Ya Allah yang Mengetahui seluruh rahsia alam, Ya Allah yang Mengatur seluruh kejadian alam semesta, robbana la tuzikqulubana, ba'daizhadaitana wa hablana millandunka rahmat inna kaantal wahab..


sebenarnya..hati ini rindu kepadaMU..

sebenarnya..diri ini cinta kepadaMU..

tapi aku, tidak menggerti menggapa rindu
belum berbungga..

tapi aku,tidak menggerti mengapa cinta
masih tak hadir..

sesungguhnya, walau ku kutip semua permata
di dasar lautmu..

sesungguhnya, walau ku siram dengan air hujan
dari tujuh langitmu..

namun cinta, takkan hadir..

namun rindu, tak akan berbungga..

jika tidak, mengharap rahmatMU,
jika tidak menagih simpati..

padamu Ya Allah..

Tuhan, hadiahkanlah rinduMU kepadaku..

Tuhan, kurniakanlah..kasihMU kepadaku..
kerna ku tahu syukurku..adalah milik
MU...........................

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)