Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

14 June 2012

Fatiyyah Third Injection

Salam.

Harini aku kat tangkak, sanggup ulang-alik balik tangkak untuk fatiyyah punya injection immunisasi. Kenapa balik tangkak? sebab aku takot kalau-kalau dia demam, sebab yang kali ni budak boleh demam, so 1st baby tak ade pengalaman, apa-apa berlaku ke ade ibu dengan aku. Jasa ibu bukan time nak besarkan kite je tau, dah ade anak pon die masih "jaga" kita lagi. tapi "jaga" dalam definition yg berbezalah. huhu.

sehari selepas lahir kene inject kat tangan dan fatiyyah nangis sekejap.
(gambar sekadar hiasan, ni bukan muka anak aku.)

Sape takut dengan jarum?Aku ade sepupu namenye ila, die sanggup mati dari jumpe doktor and trust me die tak pernah jumpe doktor.bhaha. sakit macam mane die akan tahan dan takkan makan ubat. sebab die TAKOT doktor dah ubat.hewhew. Aku tak tawulah kalau die pregnant nanti pergi check up every month and nk bersalin kene pergi hospital macam manalah die agaknya. sorry ila.hihi. Okeyh, oleh kerana injection kali ni "ura-ura" mengatakan baby akan demam so aku nervous lebih dari fatiyyah. boleh tak? So tadi die kena injek kat punggung macam gambar kat bawah ni.

Time kene inject fatiyyah tidor dan aku peluk die kuat-kuat2 (takot kalau-kalau die meronta ke pastu tercuck lagi dalam ke pastu die lagi sakit.haha. imaginasi melampau betollah aku ni. Seriously aku tak sanggup nengok anak aku kene cucuk-cucuk ni, sakit kot, event aku kene cucuk pon takot, cuak, sakit lagikan fatiyyah, rasa dia macam terlalu kecik untuk merasakan kesakitan tu. Kalau boleh aku yang kene biarlah aku yang kene cucuk. huhu. naluri seorang ibu memang macam ni kan? naluri untuk melindungi. Sebab nak service baik punya pasal aku pergi klinik private walaupon bayarannya aku boleh pergi shopping. hehe. Alhamdulillah nasib baik buat herbalife, mampulah aku pergi klinik private kalau tak, just like ordinary people kot. dan alhamdulillah fatiyyah tak demam, balik terus bagi ubat. 

Love you fatiyyah. babai.

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)