Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

26 February 2012

Syukur & Pemimpin

Salam,


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah kerana masih lagi memberi aku nikmat untuk hidup, nikmat iman dan Islam. Seriously, nak sangat kongsi apa yang aku dapat dari world team focus group last wednesday dengan aunty Asriah & uncle Allen.



SYUKUR

Selalu orang ingat nak bersyukur ni bila dia dapat apa yang dia impikan tercapai. Baru nak bersyukur, kalau tak sedih je, tapi ramaii sangat yang lupa untuk bersyukur tentang apa yang mereka miliki sekarang. Dalam leadership training dengan Susan Peterson, dia suh listkan setiap hari 3perkara apa yang kita bersyukur which ini yang Islam ajar lebih awal. dan Allah kata: "Bersyukurlah kamu, akan aku bagi lebih." Lebih kurang macam ni la ayat dia, aku tak bape nak ingat.




Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, syukur aku dapat suami penyayang dan sabar dengan kerenah aku, syukur dapat kahwin awal, syukur dengan nik mat pancaindera, syukur Allah bagi aku Herbalife, syukur masih ada ibu dan ayah, syukur ada adik beradik, syukur aku pregnant, syukur aku ade rumah tempat untuk berlindung. Allah kata lagi:


Maka yang mana satu nikmat-nikmat Tuhan kamu yang kamu hendak dustakan? Ar-Rahman :16


Takkan cukup nak tulis nikmat-nikmat Allah ni walau laut yang menjadi dakwat, daun-daun menjadi lembaran. Allahuakbar, sobs.. *T_T.


Aunty pesan, kita grow bukan sebab kita hebat! Tapi sebab Allah pilih dan dengan izinNya. Dalam team kalau leader kita nak move to next level dan ade gurisan hati/sakit hati./iri hati oart2 yang tak elok, you will your team will not grow. Akan Allah takdirkan volumepoint tu datang dari arah lain dan bukan team kita and yet the leader still move to the next level dan kita jadi orang yang rugi kerana bukan a apart of the history. Ada je yang busuk hati, "oh ko nak naik aku nak kene kerja keras2." Hampeh betol attitude rosak macam ni. Better stop je buat business becoz you are at the wrong company kalau fikir macam tuh.




PEMIMPIN a.k.a Leader!

We really learn a lot from my mentor Amalina Peter about identifying leader in our team. Macam mana nak identify. Kenapa nak kene identify? so that kita boleh focus on siape yang serius and cakap serupa bikin.


Dalam herbalife leaders tu yang kalau kita nengok dia attend focus group, attend STS (jantung dalam herbalife), and bawa orang datang event + teacheable! Ni nak datang event pon liat, dah start bagi alasan taknak datang event bla bla bla padahal dah tahu sebulan awal n boleh arrange jadual untuk datang tapi CHOSE not to come, no problem. Kita tak datang doesn't effect others people business, it is your business. Mulut cakap nak grow laju la apela, Amalina kata we CANNOT depend on this kind of people. Next, complete the numbers and you will get serious people with you. InsyaAllah, ameen~~~


Life is not design to give what you want, life is design to give you what you need -Jim Rohn-


The key of success in Herbalife is attending event, training, event, training, event, training and listen to your coach.


Thank you Herbalife because let me be a better person. ALHAMDULILLAH..














PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)