Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

22 January 2012

Sabar itu INDAH

Salam.

Bila kita nakkan sesuatu mesti Allah akan uji. Dan kami letakkan target kerja kami 15000VP bulan ni. Wow. 15000vp. Maksudnya? Aku kene tolong seramai orang yang mungkin untuk mendapat kesihatan mereka & menolong raaamai orang untuk mencapai impian mereka. Its about THEM first, then myself. So, bila dah letak target tinggi melanggit tu kene la COMMIT untuk work on it kan, kalau letak je tak buat apa-apa impian kosong jela ^_^'. Alhamdulillah, bila kita nak Allah akan ubah surrounding kita in order untuk kita deserve to get what we want.

Dapat banyak rejection, orang yang isi form kat blog orang yang nak main-mainkan kita, SABAR.. dah set appointment punyalah jauh kita datang selamber last minute cancel, SABAR.. kita datang nak tolong untuk sihat, dimaki, kami SABAR.. Ajak ramai giler orang datang Customer Day Herbalife, semua taknak, kami SABAR.. nak followup customer diorang punya progress ada yang tak balas mesej, tak angkat call, kami SABAR..

SABAR SABAR SABAR SABAR..


Allah bersama orang-orang yang sabar



"Hai orang-orang yang beriman jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (QS. 2:153)

Dan bersabarlah kamu bersama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (karena) mengharapkan perhiasan kehidupan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingat Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas. (QS. 18:28)

Sekarang Allah telah meringankan kepadamu dan Dia telah mengetahui padamu bahwa ada kelemahan. Maka jika ada diantaramu seratus orang yang sabar, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang; dan jika diantaramu ada seribu orang (yang sabar), niscaya mereka dapat mengalahkan dua ribu orang. Dan Allah beserta orang-orang yang sabar. (QS. 8:66)

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar. (QS. 3:142)

Tetapi orang yang bersabar dan mema'afkan sesungguhnya (perbuatan) yang demikian itu termasuk hal-hal yang diutamakan. (QS. 42:43)


Bekerja Dengan Kekuatan Allah
Pregnant 6 bulan kesana-sini, I can give a thousand of reason to not to do Herbalife or achieve my target. Tapi impian aku tak selemah & semurah itu to let it go. Penat memang penat, Minggu ni minggu paling busy sekali. Non-stop. Tiap kali rasa lemah, tiap kali rasa nak nanggis, tiap kali ada rasa ragu-ragu, selalu pegang, "bekerja dengan kekuatan Allah". Bukan logik aqal manusia semata-mata. Kalau ikut kepala sendiri rasa macam susah je, tapi kalau letak impian tu impian dengan kekuatan Allah, semuanya rasa boleh je..mudah je, the magical come from Allah..

Usaha jela sedaya-upaya, kadang Allah tak bagi dari arah yang kita usahakan, Dia bagi dari arah lain.. Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah.

Kesimpulannya. Sila bersabar. Sebab janji Allah, Dia ada dekaaat sangat dengan orang-orang yang bersabar. Amin~ (rindu Allah~)

PPost Before “read more”And here is the rest of it

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)