Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

01 October 2011

Tanda ALLAH Sayang

Salam..


Tanda Allah sayang, Dia uji kita dengan macam dugaan. Ada orang mengata, ada orang menghentam semahunya. Tapi jangan sesekali melatah. Cool je. Sebab tanda Allah sayang. Dia lagi megetahui. Manusia bertindak di atas apa yang diorang tahu, ilmu yang diorang ada. Jadi, doakan yang terbaik. Sebab kebenaran bukan sehari akan terbongkar. Biar masa yang menentukan. Kuatkan hati, teguhkan jiwa matangkan segalanya:)


Teringat kisah nabi.


Ketika ke thoif nak berdakwah. Di baling batu oleh kanak2 thoif sampaikan kasut penuh dengan darah. malaikat tanya, nak tak ambil gunug dan hempap kaum thoif. Nabi kata jangan. Kalau nengok thoif sekarang semau penduduknya Islam.


Ada seorang buta yang selalu mencaci maki nabi, tapi nabi selalu datang suap nasi kat die. sampai bila nabi wafat abu bakar pula yg suap, tapi sibuta tu perasan. kamu ini bukan orang yang selalu menyuapku. sape kau? Abu Bakar kata akulah orang yang selalu bagi makanan kpdmu. Tapi sibuta berkata bukan! kerana org yg selalu menyuapku akn melembutkn mknn dan megeluarkn biji terlebih dahulu. kemudian abu bakar mengaku, bahawa yg sebenarnya orang yg selalu meyuap sibuta itu adalah Rasullullah s.a.w. Lalu orang itu menangis dan masuk ISLAM.


Tapi nabi tak pernah aja untuk membalas. antara kita dengan Nabi, mana lagi hebat ujiannya? tak seberapa sangatla klu nk di bandingkan. jadi contohilah nabi. jangan balas balik kalau orang sakitkan hati kita atau buat jahat pada kita. Cool :).


okeyh. semoga memberi kekuatan bersama.

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)