Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

24 August 2011

Hijrah mereka

Salam.

Ramadhan berbaki lagi 6 hari. sedih & sayu ramadhan bakal meninggalkan kita lagi. sempat ke ramadhan tahun depan? moga Allah panjangkan umur kita. amin:) selalu pagi2 aku buka radio IKIM.fm kalau bosan. sejak kawin dah jarang sangat buka channel2 yang lagha, hihi. hubby marah betol kalau aku sibuk nak buka hot.fm ke, era ke. boleh bawak gadoh woo.. hehe. so, nak jadi isteri solehah aku pon bukak je ikim, lame2 dah tak de hati nk bukak radio lain, terasa macam berdosa je T_T.

dan banyak kali juga la menistiskan air mata dengar sharing kat ikim.fm, sobs~ yang paling best sekali sharing dari orang yang berubah. berubah dari dulunya tak menutup aurat, tak jaga agama, sekarang, masyaAllah lebih baik dari kita! Tulah, kita kalau nengok orang yang melakukan kemungkaran jangan di caci, doakan semoga mereka berubah. sekali mereka berubah mungkin lebih baik dari kita.

siape kenal amalina dangdut tu? mesti kenal pasangan duit hero yang popular, irwan dangdut. aku dulu macam ade gaklah kutuk2 die, apela lelaki ni, die sorang je lelaki dangdut. huhu. pastu skali aku dengar kat ikim.fm die dah berubah, bergenang terus ayak mata beb! T_T. time dengar kat ikim.fm rupanya baru aku tawu die ni sebenarnya orang indonesia, dapat status penduduk tetap kat Malaysia, pastu mula menyayi kat hotel2 sampai la die terkenal dengan irwan dangdut. orang tanya ape yang buat die berubah, die kata kita sampai satu tahap akan bertanya pada diri, sampai bila aku nak begini? then die mula join tabligh, berzikir, solat tahajjud, ajak orang pergi masjid, belajar kat pondok, mampu buat macam die? sekarang ni memperjuangkan lagu2 ketuhanan, best2 lagu die, album die yang terbaru pon dah keluar, bolehla beli yang ori ye;) All the best iwan!


imej terbaru irwan. moga kekal selamanya!:)



Yang paling orang ramai kenal dan tahu sangat die dah berubah adala Bob lokman, lagu isabella yang kumpulan search nyanyi tu, die rupanya penulis lirik, aiseyh..baru aku tahu. dan bob lokman kate die still akan continue berlakon, lakonan terakhir die TV3 ramadhan tahun lepas yang ada mia sara tu, ape ek.. sejadah cinta ea? yang Fieda gadis melayu tu berlakon. yang tulah ea, kalau aku sala tajuk sorry, tak brape ingat ^^'. alhamdulillah die pon sudah berubah, masyaAllah (banyak betol kene muhasabah diri ni). pastu yang best die ni, terus ishtihar jihad dengan masuk PAS, alhamdulillah~


bob lokman:)



Siapa kenal Azmil Mustafa?? kalau aku sebut nama mungkin orang terpingga2 sapela die ni, tapi kalaua ku cakap pelakon atau ero ali setan, haa semua kenal. Aku tawu die dah berubah tahun 2006 waktu nak amik SPM time tu. die cerita, dulu waktu belakon dibayar mahal rm60 000. tapi sekejap je habes, tapi sekarang kalau dapat rm180 pon, rasa macam banyaaak je. berkat tu namanya! boleh bayang tak dulu perangai macam mane, sekarang die dah jadi macam mana??? Allahuakbar, Kau yang memberi hidayah pada siape2 yang Engkau kehendaki.. sobs.

Azmil Mustafa:)



asek lelaki je kan, perempuan pon tak kurang hebatnya:) Allah bagi samarata, jangan risau, nak tak nak je. sape tak kenal Wardina Safiyyah, aku kenal die time die berlakon Spana Jaya dulu kat tv7 tak silap, dari die free hair ke die bertudung. die ni pon ikim.fm ada jemput juga haritu bincangkan topik macam mana mendidik anak. tapi die buat pengakuan jujur, last 2 years yang die betol2 rasekan berubah bila tiap2 pagi die mendampinggi Al-Quran. boleh kita buat tak? InsyaAllah~~ amin~ dan sekarang ni die jadi icon muslimah kat mane2 la.. well done wardina:)

Wardina:)




sape sini kenal Anita Sarawak?? confirm ramai kenal. hihi. tapi tahu tak yang die ada seorang kakak? Nurkumalasari. die ni artis, penyanyi banyak juga lah album die kelaur pernah kene panggil dengan wanita hari ini, suami die bapak la, alim giler,,alhamdulillah:) die ni dulu memang agak dsayat la, bukan main seksi sekse lagi. tapi cuba korang nengok dei sekarang?? dengan anak2 die?? sungguh tak sangka dei dulu macam mana. serius. kecik rasanaya diri naka dibandingkan dengan mereka2 ni.

nurkumalasari:)


Sabda Rasulullah:
Barangsiapa yang Allah kehendaki kebaikan, diberikanNYA kefahaman
dalam beragama.

ada gambar before after diorang berubah, tapi aku malas nak cari gambar before, korang cari sendiri la ea;)

PILIHAN DALAM KEHIDUPAN

dalam hidup ni banyak pilihan dan Allah bagi kita ilham untuk pilih kebaikkan atau kejahatan. nak pilih kehidupan yang macam mana terpulang. sebab tulah untuk keidupan yang lebih baik, aku pilih HERBALIFE. sebab, ini carier aku sekarang, offer the financial freedom, time freedom, have big dream. ada orang yang sepanjang hidupnya sanggup idup dengan keadaan yang cukup2 makan je, tu pon banyak yang lompong. for sure aku dah penat untuk jadi "broke".

impian aku, income 100k masuk account tiap bulan, boleh setahun cuti aku g jordan ke, iraq ke, mane2 la n boleh mendalami agama nak blaja bahasa syurga, bahasa arab fasih2. herbalife je offer. Thank you Allah for HERBALIFE:)

AMARAN: kawan2, jangan malu jangan segan nak contact aku kalau serius nak tahu pasal ERBALIFE, ade lagi yang segan2. jangan segan ea. call ke, sms ke, will be my pleasure to entertain you:)

moga sharing ni membawa manfaat pada anda semua:)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)