Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

23 November 2008

Kembara dari Kolej ke Mantin..(^_^)

7.OO am:

Selepas subuh nan hening suasana pagi amat mententeramkan jiwa..huhu. Ni la bahana selalu tido pas subuh, bukan tak tahu bende tu tak elok..ish3.. Aku dan sahabat seperjuagan biar aku perkenalkan, Kak Duratul Kaamilah Bt Shoib atau lebih dikenali dengan panggilan manja dengan nama "kak due" (hehe)..

Kami memilih maraton jalan kaki dari ke kolej ke Mantin untuk memenuhi tuntutan jasaniah yang selalu terbiar dek kemalasan yang melampau.. Astagfirulallah al azim..


Perjalanan menaiki kenderaan yang lazimnya hanya memakan masa selama 10 minit tapi dengan berjalan kaki adalah selama 1 jam. 6 kali ganda lambat dari gun
a kenderaan. Tapi padi kami sangat menyeronokkan lagi-lagi kalau berselisih dengan lori, tunggu je bukak mulut sure kering gusi (tak lawak)..

Dan kebetulan camera masih lagi ada pada aku, so..tunggu apa lagi..


alhamdulillah..ceria di pagi hari..=)


peace...no war..


8.00 am:

Alhamdulillah 1 jam kamudian kami sampai ke pekan Mantin yang menjadi destinasi pilihan..kui3. Da sampai mantin aku p beli surat khabar dan tahu tak pastu kami buat apa setelah jauh berjalan?? Makan roti canai kat kedai mamak..!! Bak kata kawan aku, dah buang lemak p sedut lemak balik..

No komen.


Pastu dah makan-makan tuh singgah ke kedai berdekatan belek-belek barang, tak beli pon. Macam pelancong kononnya. 40 minit berada di pekan Mantin kami
pon bergerak pulang. Pergi terasa lama tapi bila balik terasa sekejap jer. Dalam jalan pergi dan balik tu banyak jugak la yang dibincangkan. Bukan sekadar borak kosong dan ini menguatkan ukwah fillah antara kami, InsyaALLAH. Sampai ke kolej semula pada pukol 9.25 kalau tak silap, alhamdulillah selamat pergi dan selamat kembali.

kak due..jangan tinggal riha...!!!! =p

RUMAH TRADISONAL:

Sempat kami menggambil foto rumah-rumah yang kami lihat sepanjang perjalanan di tambah lagi memang suka sangat nengok rumah melayu lama ni.. Check this out..


berdekatan dengan jalan masuk ke kolej..


spesis umah atas yang tinggi



umah spesis ni senang di jumpai..

rumah ni nampak lama tapi masih berdiri kukuh..
tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas..


rumah ni aku suke sebab comel dengan ade
buaian tu yg best!!

Kalau perasan umah-umah yang aku amik gambar semuanya rumah atas kerana mengingkatkan aku kembali kepada zaman kanak-kanak waktu umah atuk aku masih belum diturunkan lagi. Paling seronok sebab suka turun naik tangga, part ni lah yang mak bapak paling malas nak jaga..hehe..

panorama indah memukau pandangan mengingatkan aku pada Pencipta yang TERAGUNG..

wallahualam..

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)