Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

27 September 2012

Student Malaysia gemuk?

Salam

Kelangsungan sesuatu tamadun atau pelapis kepada pimpinan sesuatu negara tu boleh dilihat kepada keadaan generasi  mudanya. Antara akhlak dan kesihatan, so aku nak kongsi tentang kesihatan,sudah tentu:) Okey, kalau lihat kebanyakkan budak2 universiti sekarang ni rata-rata mengalami masalah berlebihan berat badan. 


BUSY LIFESTYLE
Kalau ditanya ambil tak sarapan pagi? mostly mesti akan jawab tak, 80% tak ambil sarapan pagi dan sebab kenapa tak sempat nak ambil sarapan pagi. Lagi-lagi kalau kelas mula 8.ooam (kadang terbabas tak pergi kelas sebab lewat bangun,akula tu dulu-dulu,haha) memang tak dan la nak ambil sarapan. Dari sarapan terus skip makan tengahari pukul 11am, itulah sarapan, itulah makan tengahari. Tahukah anda tidak mengambil sarapan boleh menyebabkan kegemukkan? Kesibukkan nak menyiapkan assignment last minute, study untuk kuis last minute (macam pernah buat.ngee) lagi la tak sempat langsung nak makan!

use to be like this before

Kenapa? Kerana, apabila kita tidak mengambil sarapan pagi, tubuh badah kita akan berada di dalam "starving mode". Ini menyebabkan kadar metabolism kita juga akan menurun, ianya juga menyebabkan pembakaran lemak akan "shut down" (bukan shut up ye). Badan akan menyimpan sebanyak yang mungkin kerana persediaan jika "starving mode" berlaku lagi. Secara perlahan-lahan berat badan akan bertambah dan susah nak turun-turun. Mesti korang "oooooo...ini rupanya". Yup:) Kalau nak senang faham macam ni, kalau musim kemarau nak datang apa kita akan buat?simpam makanan banyak-banyak kan, exactly! Pandai pon. Jadi, sarapan itu WAJIB ya.


MAKANAN PILIHAN
Bila tak ada masa, makanan pilihan adalah fast food, jun, hawker food. contoh KFC, McD ,Pizza, Kenny Rodger, Nandoss, Burger, Maggie yang memang pasti akan membawa kepada masalah kegemukkan.  

So, think again, think twice before you take this fast food. Some people even get addicted with the fast food. I offer you better fast food, fast food for intelligent people, Herbalife Shakesss!

Rata-rata menghadapi banyak masalah kesihatan yang lain, terutama pelajar wanita, jangan terkejut kalau ada yang menghadapi masalah buang air besar seminggu sekali, period datang setahun sekali! Apabila kita menghadapi masalah terlebih berat badan keyakinan diri pon berkurang, harga diri pon berkurang.Terutama yang menjadi pimpinan kampus, badan kenalah fit,otak kenelah ligat yang paling penting anda contoh kepada pelajar yang baik. Silalah ambil PERHATIAN terhadap berat badan anda. Especially yang islamik2 ni. Ni, nak letak kat poster untuk kempen gambar tak muat -_-".

80% mulai mengalami masalah berat badan bila memasuki zaman universiti.Oleh itu, pilihla gaya hidup yang sihat. Bila pemakanan pon tak betol, belajar dalam kelas pon tak fokus, otak pon terasa lembab sangat, selalu rasa mengantuk je.Sampai kerajaan pon buat kempen:




TESTIMONIAL STUDENTS
Berikut adalah testimoni orang yang dah berjaya turunkan berat badan dengan herbalife dan mereka adalah student: 

 student uitm shah alam




Kalau  mereka boleh buat,anda juga boleh. Why not you? be healthy!

LOSE WEIGHT NOW

START TODAY!

0177105075

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)