Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

29 February 2012

GOLDEN Goose!


Salam.

Kalau sesuatu perkara yang baik, kita nak protect mesti ada undang-undang yang di apply in order nak jaga bende tu supaya tidak rosak. Contoh kenapa wanita Islam yang beriman diPERINTAHKAN oleh Allah s.w.t supaya MENUTUP aurat??? Sebab wanita itu amat berharga dan utuk memelihara maruahnya daripada tercemar atau menjadi fitnah.

Tapi ramai yang menganggapnya "hidayah" dari tuhan bukan satu "perintah". Tunggu dapat hidayah dululah baru nak tutp aurat ^_^". okeh.


Aku nak kongsi kat sini yang aku FULL TIME HERBALIFE, & HERBALIFE is my carrier. Bukannye part2 time oke. So, aku sangat strict regarding ETHICS terutamanya harga. Dulu mula-mula buat herbalife aku memang naive, kesian nengok orang and mudah termakan pujuk rayu orang cakap takde duit tapi nak makan herbalife. Aku pon bagi la harga ahli (salah ye, jangan buat!) but i have learn my lesson. Orang macam ni tak serius beb, ko followup pastu bukan dia makan sungguh2 pon sebab die dapat barang cara murah yang mudah so dia tak hargai! Baik sedara-mara atau kawan rapay sorry, sikit diskaun pon aku tak bagi, nak murah ikut procedure, jadi ahli or boleh pilih jadi VIP customer.

Biar bergadai emas ke ape sekalipon untuk dapatkan herbalife means die rasa ada value kat product tuh. kalau tak memang takkan ada hasil, takyah kesian.


Keduanya kita dah merosakkan business orang lain. Orang nak beli kat ko sebab ko bagi harga murah, tapi kalau sikap tak ubah confirm tak lama dalam business ni, mane ade oang yang rugi tahan lama kan?


HALAL YANG HARAM
Aku bagi analogi mudahlah ye, ayam tu halal kan? Tapi kalau cara mendapatkannya adalah dengan mencuri ia akan jatuh haram. So sama juga macam herbalife. Kalau suka2 nak harga murah2 tak ikut procedure jadi haram, plus tak berkat and takkan ada result bagus. BERHAT tu penting woo.

So kepada distributor lain atau prospect yang berminat and serious nak makan herbalife, ikutla peraturan ye, jangan pakai langgar je. Kita nak dunia akhirat, ni ada yang senang2 je request diskaun, pastu lagi parah tanya boleh bayar ansurans ke??^_^"" adeh. ni bukan kedai perabot. Serius, tak nak beli dengan aku pon tak apa, coz a lot of other people that need this product, i'm not afraid to lose something that not worth.

oke, tu je nak kongsi, sorry ye kalau bahasa aku tunggang terbalik!

daa~ :)

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)