Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

29 June 2009

ramai kulihat kini..MUSLIM tanpa ISLAM

HANYA PADA NAMA

Nama anak-anak zaman sekarang ni hebat-hebat belaka.. Islamic semacam pon ada.. Hidayatullah, Firdaus, Hamka, Hidayah, Maisarah, Kamilah..macam-macam lagi. Hebat. Maksudnya juga hebat. Tapi sayang seribu kali sayang.. Keindahan nama tidak seiring dengan keindahan tuan punya nama. Segalanya kulihat ketandusan ilmu, tapi mungkin juga ketandusan "guiden". Ketiadaan orang yang membimbing. Kasihan.. Kasihan pada diriku juga.

Ada yang aku lihat, mereka punya fitrah, cuma tidak ada "biah" yang mendorong. Tiada siapa yang mahu menyokong mereka. Lantas, kemahuan untuk memahami Islam itu kian surut, tambahan dengan keadaan sekeliling yang kian menggaburkan pandangan hati.


APA AKU BOLEH BANTU?

Melihatkan anak-anak muda, yang sebaya denganku, aku berasa sayu dan pilu. Aku berasa kasihan, dan Iman menegur.."adakah kau mahu membiarkan orang seagama denganmu begitu saja?". Pasti tidak. Namun apakan daya, dengan ilmu yang tidak seberapa, apalah sangat sumbangan yang aku boleh bagi. Tapi...tak mengapa, biar sedikit, tapi ikhlas dan membawa erti yang "hati-hati" lain mampu merasai.

Setiap saat, setiap detik, berfikir tiada henti. Bagaimana untuk menegakkan kalimah syahadah di Tanah Melayu ini.. Tapi yang paling penting, untuk menegakkan kalimah syahadah di dalam diriku sendiri! Bangkit, jangan pernah merasa lemah dan kalah. Moga Allah, memberkati dan menuntun diri ini. Moga iman ku thabat di jalanMU Y a Allah. ameen.

p/s: ke"blur"ran yang melampau!

No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)